tlf70 70 79 18

facebook linkedin

Kommunikation og samarbejde

Lær at møde andre i en positiv opbyggende dialog

Kursus i kommunikation og samarbejde

Kommunikation er grundstenen i al samvær med andre mennesker, hvad enten den er verbal eller nonverbal. Derfor er det så vigtigt at kunne forstå sine omgivelser og lykkes med sin egen kommunikation.

Samarbejde kræver respekt for andres anderledes metoder, værdier og holdninger. De største årsager til problemer i et samarbejde er uløste konflikter og usagte meninger.

Ønsker du at arbejde med at møde andre i en åben, positiv og opbyggende dialog, der giver energi og fremdrift i samværet, så vil du få mulighederne på dette kursus.
 

Hvad er dit udbytte af kurset?

Dette kursus i kommunikation og samarbejde gør dig klogere på dine relationer både på og uden for arbejdspladsen. Du lærer dine sociale styrker og udfordringer at kende. Du bliver bevidst om, hvordan du håndterer udfordrende situationer ved at kende dine grænser og kommunikere klart og overbevisende. Du får styrket din rummelighed og forståelse for forskelligheder, og samarbejdet og trivslen får hermed rigtig gode betingelser for at blomstre.

Virksomhedens udbytte

En styrket og positiv kommunikation øger arbejdsglæden, motivationen og effektiviteten i virksomheden. Virksomheden får medarbejdere, der reflekterer over egen væremåde og arbejder aktivt med at acceptere egne og andres forskelligheder, svagheder og styrker. Alt i alt et godt afsæt for skabe et rigtig godt arbejdsklima.
 

Hvem deltager?

Medarbejdere og ledere der ønsker at forbedre deres evne til at samarbejde og kommunikere – og dermed skabe endnu stærkere relationer.
 

Din underviser

Underviser på kurset kommunikation og samarbejdePia Hardy er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale indenfor erhvervspsykologi, coaching og kommunikation. Hun har stor erfaring med at rådgive, coache og undervise virksomheder i samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering.
Pia Hardy er en meget efterspurgt underviser, og deltagerne vurderer hende som både topengageret, inspirerende og nærværende. Hun har fokus på den enkelte kursist og lægger vægt på, at alle deltagerne får ny viden, indsigt og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres med succes.
 
   

Kursets form og indhold

Kurset veksler mellem teoretiske oplæg, dialog, selvrefleksion og praktiske øvelser. Dine og dine medkursisters egne oplevelser, reaktioner og erfaringer danner baggrund for kursets indhold. Vi arbejder intensivt og med rig mulighed for at reflektere både i større og mindre grupper. Vi arbejder ud fra veldokumenteret psykologisk teori og med etiske principper, som tilsammen skaber et tillidsbaseret læringsmiljø.

 Vi arbejder med disse emner:

  • Bliv bevidst om, hvordan adfærd, følelser og selvopfattelse påvirker dine relationer
  • Lyt med nærvær - en metode til at skabe tillid og tryghed
  • Stil de rigtige spørgsmål, som sikrer den klare kommunikation
  • Indsigt i egne og andres personlige rettigheder - er der balance?
  • Kommuniker åbent, klart og respektfuldt
  • Styrk din gennemslagskraft - sproget, kroppen og stemmens betydning for kommunikationen
  • Giv udtryk for det, du har brug for, på en klar og overbevisende måde
  • Metoder til at sige fra og sætte grænser på en respektfuld og ligeværdig måde
  • Styrk din evne til at modtage og give konstruktive tilbagemeldinger
  • Rum og håndter egne eller andres følelser i den fælles dialog
  • Undgå at uoverensstemmelser optrappes til konflikter
  • Større handlekraft og øget selvfølelse.
     

Se et udpluk af referencer

Novo Nordisk a/s,Novozymes, Boxer TV A/S, Sonlink A/S, Regionshospitalet Randers, KommuneKredit, AP Pension, SKAT, Dansk Arbejdsgiverforening, Atkins Danmark A/S, Danske Torpare, SennenBolig A/S, Skatteministeriet, Orbicon A/S,  Xylon, Nomeco A/S.

Læs om andre relevante kurser 

  > Gå til Top

Kursusinfo

Afholdes

Kurset udbydes som et skræddersyet kursus med udgangspunkt i jeres hverdag og udfordringer. Det kan også afholdes som en del af et afdelingsseminar eller en temadag - eller som et foredrag eller en workshop.

Varighed 1-2 dage efter aftale - kan også holdes som workshop eller foredrag fra 1-5 timer
Holdstørrelse Aftales individuelt

Vejledende pris

Efter aftale
Underviser Pia Hardy
Kontakt os Kontaktformular
Tlf. 20 32 32 69
eller
70 70 79 18
info@fortunakurser.dk

 

Del på Facebook
Del på Twitter
Del på LinkedIn
Del på Google+

 

Udtalelser

 Kurset har virkelig givet mig en god forståelse for hvad ligeværdig og respektfuld kommunikation er, og samtidig givet mig en masse værktøjer jeg kan arbejde videre med. Der var en god blanding af teori og praktiske øvelser, hvor underviser var i stand til undervejs at tilrettelægge indholdet af kurset efter deltagernes behov. Generelt en rigtig god oplevelse, som har givet mig et godt grundlag for videreudvikling.
Lise-Lotte Løbger, kemiker, Novo Nordisk.

Kurset har givet stof til eftertanke. Undervisningen var professionel og der var en god variation mellem det teoretiske og gruppearbejdet.
Et utroligt interessant kursus som har givet mig mange øjenåbnere. Pia Hardy formidler stoffet på en god og inspirerende måde. Kan anbefales på det varmeste til dem som ønsker at kommunikere og samarbejde på en ligeværdig og konfliktdæmpende måde med det formål at fremme den gensidige respekt og samarbejdet.
Lars Schandorff, overenskomstchef, Dansk Mode & Textil

Kurset har lært mig hvordan jeg kan: tale girafsprog og undgå ulvesprog. Jeg har også lært at lytte aktivt, være klar i spyttet og håndhæve mine og andres rettigheder på en ligeværdig måde.
Dennis Raymond Jensen, Mechanical Engineer, DP Clean Tech Europe A/S.

Et rigtig godt og lærerigt kursus med en god variation mellem teori og gruppearbejde. Har fået mange gode værktøjer til at være mere konkret for at undgå konflikter og styrke samarbejdet.  Jeg lærte at vi skal tale girafsprog i stedet for ulvesprog, samtidig med at jeg nu kan fastholde mine rettigheder på en ligeværdig måde. Alt i alt et professionelt kursus, men en rigtig god underviser.
Dorthe Aagaard Weilert, teknisk driftskoordinator, Nomeco A/S

Pia Hardy er rigtig god til at forklare forskellige "problemer" i forhold til, hvordan man kommunikerer tydeligt. Meget troværdig, og man kan være åben og ærlig i trygge rammer.
Stine Kikkenborg, leder, Trefor

Pia Hardy har en fantastisk evne til at få en til at forstå og lytte samt at blive positivt indstillet til tingene.
Louise Nordbo, Kok, Ewii

Kurset har langt overgået mine forventninger
Lisbeth Jørgensen, dyrlæge, Veterinær Nord, Fødevarestyrelsen

"God og inspirerende undervisning - mange nyttige værktøjer, som kan og vil blive brugt."
Tommy Nielsen, Kaptajn, Fighter Wing Skrydstrup

Vi er blevet til et team/en afdeling og har lært at tale sammen.
Hanne, Køkkenasssitent, EWII

> Læs alle udtalelser