Kursus i kommunikation og samarbejde
Lær at møde andre i en positiv opbyggende dialog
Kommunikation er grundstenen i al samvær med andre mennesker, hvad enten den er verbal eller nonverbal. Derfor er det så vigtigt at kunne forstå sine omgivelser og lykkes med sin egen kommunikation.
Samarbejde kræver respekt for andres anderledes metoder, værdier og holdninger. De største årsager til problemer i et samarbejde er uløste konflikter og usagte meninger.
Ønsker du at arbejde med at møde andre i en åben, positiv og opbyggende dialog, der giver energi og fremdrift i samværet, så vil du få mulighederne på dette kursus.
Udbytte af kurset i kommunikation og samarbejde
Dette kursus gør dig klogere på dine relationer både på og uden for arbejdspladsen. Du lærer dine sociale styrker og udfordringer at kende. Du bliver bevidst om, hvordan du håndterer udfordrende situationer ved at kende dine grænser og kommunikere klart og overbevisende. Du får styrket din rummelighed og forståelse for forskelligheder, og samarbejdet og trivslen får hermed rigtig gode betingelser for at blomstre.
Virksomhedens udbytte
En styrket og positiv kommunikation øger arbejdsglæden, motivationen og effektiviteten i virksomheden. Virksomheden får medarbejdere, der reflekterer over egen væremåde og arbejder aktivt med at acceptere egne og andres forskelligheder, svagheder og styrker. Alt i alt et godt afsæt for skabe et rigtig godt arbejdsklima.
Hvem deltager?
Medarbejdere og ledere der ønsker at forbedre deres evne til at samarbejde og kommunikere – og dermed skabe endnu stærkere relationer.
Kursets form og indhold
Kurset veksler mellem teoretiske oplæg, dialog, selvrefleksion og praktiske øvelser. Dine og dine medkursisters egne oplevelser, reaktioner og erfaringer danner baggrund for kursets indhold. Vi arbejder intensivt og med rig mulighed for at reflektere både i større og mindre grupper. Vi arbejder ud fra veldokumenteret psykologisk teori og med etiske principper, som tilsammen skaber et tillidsbaseret læringsmiljø.
Vi arbejder med disse emner:
- Bliv bevidst om, hvordan adfærd, følelser og selvopfattelse påvirker dine relationer
- Lyt med nærvær - en metode til at skabe tillid og tryghed
- Stil de rigtige spørgsmål, som sikrer den klare kommunikation
- Indsigt i egne og andres personlige rettigheder - er der balance?
- Kommuniker åbent, klart og respektfuldt
- Styrk din gennemslagskraft - sproget, kroppen og stemmens betydning for kommunikationen
- Giv udtryk for det, du har brug for, på en klar og overbevisende måde
- Metoder til at sige fra og sætte grænser på en respektfuld og ligeværdig måde
- Styrk din evne til at modtage og give konstruktive tilbagemeldinger
- Rum og håndter egne eller andres følelser i den fælles dialog
- Undgå at uoverensstemmelser optrappes til konflikter
- Større handlekraft og øget selvfølelse.
Din underviser - Pia Hardy
Jeg har mange års erfaring som underviser og erhvervspsykologisk rådgiver med speciale inden for kommunikation, coaching og erhvervspsykologi. Jeg har rådgivet og undervist utallige virksomheder i kommunikation, samarbejde og konflikthåndtering.
Jeg har altid fokus på den enkelte kursist og lægger vægt på, at alle deltagerne får ny viden, indsigt og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres med succes.
Mine kursusdeltagere siger om mig, at jeg er en dynamisk og empatisk formidler, der inddrager deres egne perspektiver og oplevelser med deres kommunkation i min undervisning.
Se flere kundeudtalelser her >
Du kan også læse mere om mig her >
Se et udpluk af referencer
Novo Nordisk a/s,Novozymes, Boxer TV A/S, Sonlink A/S, Regionshospitalet Randers, KommuneKredit, AP Pension, SKAT, Dansk Arbejdsgiverforening, Atkins Danmark A/S, Danske Torpare, SennenBolig A/S, Skatteministeriet, Orbicon A/S, Xylon, Nomeco A/S.
Læs om andre relevante kurser
- Konflikthåndtering og konfliktløsning
- Konfliktcoach og konfliktmægler uddannelse
- Konfliktløsning og ledelse
- Samtaleteknik og kommunikation
- Klagehåndtering - vejen til glade kunder
- Den vanskelige samtale
- Assertionstræning og assertiv komunikation
- Stresshåndtering - Vind over din stress
- Bliv certificeret stresscoach
- Stresshåndtering og ledelse
- Bliv certificeret coach - coachuddannelse
- Ledelsesbaseret coaching
Udtalelser
Kursusinfo
Afholdes: |
Datoer: |
Varighed: | 2 dage fra kl. 9-16 |
Pris pr. deltager: |
9.840 kr. ekskl. moms |
Underviser | Pia Hardy |
Sted | Ascot Hotel, København |
Som firmakursus efter aftale
Dette kursus kan afholdes som internt firmakursus hos jer og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra jeres egen hverdag.
Varighed og holdstørrelse aftales individuelt.
Pris pr. kursusdag: Efter aftale.
Ring til os på tlf. 20 32 32 69, eller skriv til info@fortunakurser.dk for at for flere informationer.