tlf70 70 79 18

facebook linkedin

 

Konflikthåndtering - kursus i konfliktløsning

Lær at forebygge og løse konflikter i hverdagen

Når konflikter eskalerer, oplever vi ofte, at vi mister overblikket og forståelsen for, hvad det egentlig handler om både for os selv og for modparten. Vi farer vild.

Ønsker du at håndtere og løse konflikter, inden de eskalerer og volder skade på både samarbejdet og din arbejdsglæde, vil du med dette kursus få både indsigt og træning i at håndtere konflikter, så holdbare løsninger findes, og dit forhold til modparten styrkes.

Konflikthåndtering og konfliktløsning: Dit udbytte

Kursus i konflikthåndtering og konfliktløsningPå kurset i konflikthåndtering lærer du at forebygge og håndtere konflikter, inden de eskalerer og skader både samarbejdet og din trivsel.
Du lærer at afdække konfliktens forskellige årsager, og du får teknikker til at mestre en konfliktdæmpende dialog.

Du får metoder til at håndtere svære følelser – så du kan bevare roen og overblikket, når konflikten raser. Og du får kendskab til forskellige konfliktstrategier, og hvordan du vælger den rigtige.

Du arbejder med konfliktløsning i praksis og med at finde løsninger, som er holdbare og som alle kan gå ind for. Alt i alt forbedrer du din evne til at forstå og håndtere konflikter i din hverdag.

Konflikthåndtering: Hvem deltager?

Kurset er for alle, der har behov for og lyst til aktivt at arbejde med håndtering af konflikter. Du kan typisk være projektleder, specialist, medarbejder med kunde eller borgerkontakt, intern eller ekstern konsulent, tillidsrepræsentant, HR-personale, underviser m.m. De kompetencer du får på kurset, kan du bruge både på dit arbejde og alle de sammenhænge, du i øvrigt indgår i.

Underviseren

Underviser i Konflikthåndtering og konfliktløsningPia Hardy er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale i konflikthåndtering og konfliktmægling. Hun har mange års erfaring i at rådgive og undervise virksomheder i at håndtere konflikter. Hun er certificeret konfliktløser, mediator og coach og en meget efterspurgt underviser. Deltagerne vurderer hende som både topengageret, inspirerende og nærværende.

> Læs mere om Pia Hardy

 

 

Udbytte for virksomheden

Efter kurset i konflikthåndtering vil virksomheden opleve en medarbejder, som forstår at spotte konflikter og som handler hurtigt og aktivt for at håndtere dem. Virksomheden får derved sikret sig, at konflikter bliver løst i tide og ikke fylder og skaber ineffektivitet, demotivation og stress. I stedet vil virksomheden opleve at samarbejdet i højere grad bliver præget af øget tillid, ligefremhed og forståelse for forskelligheder.

Indhold og form på kurset i konflikthåndtering

Undervisningen i konflikthåndtering er intensiv og afvekslende. På kurset arbejder vi med at koble teori om konflikter med din konkrete dagligdag og de konflikter, du møder her. Vi lægger vægt på at skabe et åbent og fortroligt rum, hvor kursisterne trygt kan udveksle erfaringer.

Vi arbejder med følgende emner:

  • Hvad er konflikter, og hvorfor opstår de?
  • Konflikttrappens 7 trin – hvor og hvordan skal du sætte ind?
  • Din og andres adfærd i konfliktsituationer – test din konfliktstil
  • Identificere og forudse konflikter – hvad udløser konflikter?
  • Systemisk forståelse af konflikter – fra skyld til ansvar
  • Fokuseret og anerkendende lytning – bliv en god lytter
  • Effektfulde spørgeteknikker – forstå modpartens motiver og behov
  • Ligeværdig og klar kommunikation - dæmp konflikten og styrk relationen
  • Forskellige konfliktstrategier – og hvordan du vælger den bedste i situationen?
  • Håndtering af impulsive reaktioner og følelser
  • Teknikker til at stå fast, sige fra og modstå manipulation
  • Metoder til at modtage og give konstruktiv feedback
  • Personlig handlingsplan – læringsmål og videre forankring.

Personlig coaching i konfliktløsning

Ønsker du i forlængelse af kurset i konflikthåndtering at træne og styrke din evne til at håndtere konflikter, har du mulighed for at få et individuelt coaching og sparringsforløb hos underviseren eller en anden af vores erfarne coaches. Kontakt os på info@fortunakurser.dk, eller ring for yderligere information.

Bestil et internt firmakursus

Kurset kan bestilles som et skræddersyet virksomhedskursus og kan også holdes på engelsk. Kurset udbydes også som et foredrag eller en workshop, fx til et afdelings-seminar eller en temadag. Kontakt os for mere information på tlf. 70 70 79 18 eller info@fortunakurser.dk

Referencer

Pia Hardy har haft deltagere på kurset fra bl.a.
McKinsey & Co., MT Højgaard A/S, Man Diesel, GEUS, Novo Nordisk, Greenland Contractors, Boligforeningen 3B, KMD, On The Spot, FK Distribution A/S, JP/Politikens Forlag, FLSmidth A/S, AS3 Companies, VUC Vestsjælland Syd, Albertslund Kommune, Ringsted Kommune, Teknisk Erhvervsskole Center.

Andre relevante kurser og uddannelser om konflikthåndtering

Læs mere om Fortunas andre kurser om konflikthåndtering, samtaleteknik og ligeværdig kommunikation:

> Konflikthåndtering - dialogen med kunder og borgere

> Konfliktcoach og konfliktmægler uddannelsen

> Facilitering af gruppe- og teamsamtaler

> Lederen som konfliktløser

> Personlig konfliktcoaching

> Assertionstræning

> Bliv certificeret stresscoach

> Coachuddannelsen

 

> Se en oversigt over relaterede kurser

> Gå til top

Kursusinfo

Datoer for åbne kurser 

11.-12. sept. 2017
23.-24. nov. 2017
22.-23. jan. 2018
11.-12. jun. 2018
10.-11. sept. 2018
22.-23. nov. 2018

Varighed:

2 dage fra kl. 9-16

Pris pr. deltager

8.750 kr. plus moms

Underviser

Pia Hardy
Sted Ascot Hotel, København
Kontakt os Kontaktformular
Tlf. 20 32 32 69
eller
70 70 79 18
info@fortunakurser.dk

Konflikthåndtering og konfliktmægling
  1. Dato:(*)
    Dato er obligatorisk
  2. Navn:(*)
    Navn er obligatorisk
  3. Firma:
    Firma er obligatorisk
  4. Stilling:
    Stilling er obligatorisk
  5. Adresse:(*)
    Adresse er obligatorisk
  6. Postnr. og by:(*)
    Postnummer og by er obligatorisk
  7. Telefon:
    Telefon kun med tal er obligatorisk
  8. Email:(*)
    Gyldig emailadresse er obligatorisk
  9. EAN-nr.:
    Invalid Input
    (hvis du er offentligt ansat)
  10. Jeg ønsker at modtage nyhedsmails
    Invalid Input
  11. Kommentarer eller spørgsmål
    Invalid Input

Dette kursus kan afholdes som internt firmakursus hos jer og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra egen jeres hverdag. Varighed og holdstørrelse aftales individuelt. Pris pr. kursusdag: Efter aftale.
Ring tlf. 70 70 79 18 eller 20 32 32 69, eller skriv til info@fortunakurser.dk

 

Del på Facebook
Del på Twitter
Del på LinkedIn
Del på Google+

Udtalelser

Nogle fantastiske kursusdage. Jeg fik værktøjer med hjem, som jeg kan benytte med det samme, både arbejdsmæssigt, men også privat.
Kurset har givet selvindsigt og indsigt i hvorfor nogle kollegaer i konflikt reagerer som de gør. Jeg kan kun anbefale andre kurset.
Jette Mindested, Forsikringsrådgiver,
Alka Forsikring

Jeg føler mig meget bedre klædt på til at forstå en konflikt og håndtere situationer, der altid opstår når man arbejder i et team. Jeg er sikker på at jeg nu vil tage fat i problemerne tidligere.
Marianne Hupfeld, Projektleder, KMD

God fornemmelse fra underviserens side til at mærke hvad vi ville og rum til mange spørgsmål og evne til at tilpasse tiden. Imponerende!
Lissie Lintrup Jensen, Underviser, Vestegnens Sprog- og Kompetencecenter

Meget interessant og lærerigt kursus. Indhold og metoder kan anvendes i alle aspekter af livet - både professionelt og privat. Kurset giver gode redskaber, som jeg glæder mig til at afprøve og arbejde videre med. Meget inspirerende!
Dea Thomsen, Projektleder, Socialstyrelsen

Super udbytterigt kursus med håndgribelige værktøjer, som er nemme at tilgå. Underviser skabte super god forståelse og dialog for opståede spørgsmål omkring løsninger og cases.
Michael Rasmussen, Projektleder, HP-Byg A/S

Kurset i konflikthåndtering var konkret, brugbart og tilgængeligt både til brug i firmamæssige og private konflikter. Gode diskussioner og sjove opgaver.
Pia Andersen, Afdelingsleder, FLSmidth A/S

Kurset i konflikthåndtering var meget relevant for mig med fin inddragelse af deltagernes egne cases. Pia Hardy har en kolossal erfaring og evner at se ind til kernen af deltagernes cases med stor empati og forståelse. En rigtig god balance mellem teori og praktiske øvelser.
Ulla Kjær, Teamleder, Danmarks Naturfredningsforening

Jeg blev mødt af et godt og fagligt indhold med gode eksempler fra hverdagen der gør værktøjerne meget anvendelige.
Annette Glanning, Head of DS2-HOL, Man Diesel & Turbo

Et godt forberedt kursus, en masse brugbare værktøjer som både benyttes både arbejdsrelateret og i det private.
Berit Gjermandsen, Assistent, Udviklingsselskabet By & Havn I/S

Rigtig gode input med underviserens egne cases og historier om konflikthåndtering
Louise Carlsen, Sagsbehandler, Boligforeningen 3B

Superfint program, hvor mange emner om konflikthåndtering berøres. Rigtig søg og indlevende underviser - nem at tale med og betro sig til.
Isabel Peréz, Sagsbehandler, Boligforeningen 3B

Super godt kursus med meget at tage med hjem og arbejde videre med. Vi havde en rigtig god og åben/ærlig dialog og et godt samspil. Dejligt at vi var et lille hold - det gav god indsigt. Jeg anbefaler det.
Marianne Dryner, Lærer, VUC Vest

"Venlig, åben og imødekommende underviser, som hurtigt fik etableret tillid og tryghed på holdet, så vi åbent kunne tale om konflikter og konflikthåndtering. Jeg vil sige, kan du og har mulighed, så tag Pia Hardys kursus i konflikthåndtering. Det kan du vinde af."
Maria Sourmpi, direktør, Assist Gruppen

"Fantastisk godt kursus. God stemning hele vejen igennem. Godt med små hold, hvilket gjorde kurset mere trygt."
Lotte Broberg, receptionist, Amnesty International

"Supergodt kursus, som kan bruges i arbejdslivet såvel som i det private."
Eva Jönsson, Tilbudsmedarbejder, NCC Danmark

Inden jeg deltog på kurset var jeg bange for konflikter. Efeter kurset er jeg ikke bange mere. Jeg vil gerne konfrontere konflikter og håndtere dem med de værktøjer jeg har fået på kurset. Jeg føler, at jeg er mere selvsikker nu. Tak, til underviseren Pia Hardy.
Khadija Singh, Vejleder, KVUC

> Læs alle udtalelser