tlf70 70 79 18

facebook linkedin

Personlig planlægning og effektiv tidsstyring

Skab overblik og fokus - prioriter og planlæg effektivt

Kursus i personlig planlægning og effektiv tidstyring

Har du svært ved at holde fokus og koncentrationen på dine opgaver i løbet af en arbejdsdag?
Springer du mellem opgaver – eller forsøger du at multitaske? Har du en tendens til at udskyde opgaverne til sidste øjeblik, når deadline banker på?
Lader du afbrydelserne styre dig, når din telefon ringer, mails tikker ind, kolleger eller kunder stiller spørgsmål, så du mister fokus?

Genkender du noget af dette, så vil kurset i personlig planlægning og tidsstyring give dig både indsigt og effektive værktøjer til at planlægge og styre din tid effektivt, tage kontrol over afbrydelserne og få ændret uhensigtsmæssige vaner.

Det får du ud af kurset i personlig planlægning

Kurset i personlig planlægning og effektivitet sætter fokus på, hvordan du bliver mindre stresset og mere effektiv. Du arbejder målrettet med effektive metoder til at skabe overblik, prioritere og planlægge din hverdag både på kort og på lang sigt. Du vil få indsigt i din tidstype, og hvordan du samarbejder med andre tidstyper.

Du bliver bevidst om dårlige vaner, som blokerer for øget effektivitet, og får værktøjer til at overvinde udskydelsesadfærden, styre egne og andres afbrydelser og skabe nye og bedre vaner. Du lærer teknikker til at afstemme forventninger, sige fra og bede om det, du har brug for på en ligeværdig og overbevisende måde. Endelig får du et indblik i, hvad stress er, stress-symptomer, faresignaler og stresskilder, og du får effektive metoder til at spotte, forebygge og håndtere stress.

Hvem deltager?

Kurset i personlig planlægning og stresshåndtering er for alle, som oplever, de har for mange opgaver og for lidt tid, og som ønsker at gøre en indsats for at styre deres ofte uforudsigelige og travle hverdag.

Underviseren

Underviser i personlig planlægning og effektivitetPia Hardy er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale i personlig effektivitet og stresshåndtering. Hun har mange års erfaring i at rådgive, coache og undervise virksomheder i at optimere deres arbejdsprocesser. Som både projektleder og leder har hun masser af praktisk erfaring med problemstillinger inden for styring af tid og opgaver.
Pia Hardy er en efterspurgt underviser, og deltagerne vurderer hende som både topengageret og inspirerende. Hun har et godt blik for den enkelte deltagers udfordringer og lægger vægt på, at alle deltagerne får ny viden, indsigt og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres med succes.

 

Indhold og form

Kurset i personlig planlægning er et praktisk orienteret kursus, der veksler mellem teoretiske oplæg, dialog, selvrefleksion og øvelser. Du får rig mulighed for at træne ud fra dine egne oplevelser og udfordringer med planlægning og tidsstyring i din hverdag.

Du arbejder med følgende emner:

  • Dine planlægningsvaner - dit tidsforbrug og din effektivitet
  • Forskellige tidstyper og hvordan du samarbejder med dem
  • Dine personlige mål med arbejdsdagen og opgaven
  • Metoder til at afstemme forventninger - balance mellem tid og opgaver
  • Prioritering af dine opgaver – om at skelne mellem "vigtigt" og "haster"
  • Skabe realistiske "to-do"-lister og tidsbudgetter
  • Praktisk planlægning på kort og lang sigt
  • Effektiv håndtering af mails samt god kalender- og opgavestyring
  • De hyppigste tidsrøvere – og metoder til at overvinde dem
  • Håndtere de mange afbrydelser i hverdagen
  • Få bugt med udskyderadfærden
  • Gør op med ineffektive møder
  • Delegering på alle niveauer
  • Lær at spotte stress-signaler og håndtere stresskilder
  • Forskellige metoder til at sige fra og bede om ændringer
  • Mindfullness – en metode til at styrke dit mentale fokus
  • Din handlingsplan – implementering af nye vaner og metoder.

Personlig coaching og opfølgning

Ønsker du i forlængelse af kurset i personlig planlægning at arbejde personligt med at nå dine læringsmål og få integreret det lærte i din hverdag, så har du mulighed for at bestille et individuelt coaching og sparringsforløb hos underviseren eller en anden af vores erfarne coaches. Kontakt os på info@fortunakurser.dk, eller ring for yderligere information.

Referencekunde

Vi har blandt andet haft deltagere på kurset fra følgende virksomheder og organisationer:
MAN Diesel A/S, Telia Danmark, Novo Nordisk A/S, Chas. Hude A/S, Køge Kommune: Teknisk Forvaltning, Kalundborg Kommune, Forsvarsstaben, Jensen Nedrivning A/S, Hoffmann, Post Danmark, Inco Danmark, Lægemiddelstyrelsen, Skov- og Naturstyrelsen, Miljøstyrelsen, Lauritz Knudsen A/S, Albertslund Kommune.

Udbytte for virksomheden

En medarbejder, som har deltaget på et kurset i personlig planlægning og stresshåndtering, vil vende tilbage med en række færdigheder, som kan føre til øget effektivitet og større arbejdsglæde. For virksomheden vil det betyde en medarbejder, der er mere selvledende, og som løser flere opgaver på samme tid.

Bestil et internt firmakursus

Kurset kan bestilles som et skræddersyet virksomhedskursus og kan også holdes på engelsk. Kurset udbydes også som et foredrag eller en workshop, fx til et afdelings-seminar eller en temadag. Kontakt os for mere information på tlf. 70 70 79 18 eller info@fortunakurser.dk

Andre relevante kurser

> Læs om kurset i stresshåndtering

> Læs om kurset stresshåndtering for ledere

> Se en oversigt over relaterede kurser

> Gå til top

     

Kursusinfo

Datoer for åbne kurser 28.-29. sep. 2017
11.-12. dec. 2017
19.-20. mar. 2018
18.-19. juni 2018
27.-28. sep. 2018
10.-11. dec. 2018


Varighed: 2 dage fra kl. 9-16
Pris pr. deltager 8.750 kr. plus moms

Holdstørrelse

Maks. 12 personer på åbne kurser
Underviser Pia Hardy
Sted Ascot Hotel, København
Kontakt os Kontaktformular
Tlf. 20 32 32 69
eller
70 70 79 18
info@fortunakurser.dk

Personlig planlægning og tidsstyring
  1. Dato:(*)
    Dato er obligatorisk
  2. Navn:(*)
    Navn er obligatorisk
  3. Firma:(*)
    Firma er obligatorisk
  4. Stilling:
    Stilling er obligatorisk
  5. Adresse:(*)
    Adresse er obligatorisk
  6. Postnr. og by:(*)
    Postnummer og by er obligatorisk
  7. Telefon:
    Telefon kun med tal er obligatorisk
  8. Email:(*)
    Gyldig emailadresse er obligatorisk
  9. EAN-nr.:
    Invalid Input
    (hvis du er offentligt ansat)
  10. Jeg ønsker at modtage nyhedsmails
    Invalid Input
  11. Kommentarer eller spørgsmål
    Invalid Input

Dette kursus kan afholdes som internt firmakursus (på dansk eller engelsk) hos jer og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra jeres egen hverdag. Varighed og holdstørrelse aftales individuelt. Pris aftales individuelt.
Ring til tlf. 20 32 32 69 eller
70 70 79 18
, eller mail til
info@fortunakurser.dk

Del på Facebook
Del på Twitter
Del på LinkedIn
Del på Google+
 

Udtalelser

Supergodt kursus - med en dejlig blanding af teori, praksis og nærværende livserfaring. Gode praktiske værktøjer, der er lige til at tage ned fra hylden og anvende.
Flemming B. Jessen, Online chef, Silvan Kæden

"Super kursus. Der var en behagelig stemning, og underviseren havde en god måde at formidle på. Det er ikke sidste gang jeg vælger Pia Hardy som underviser."
Henrik Nielsen, Afdelingsleder, Widex

"Fantastisk hjælp til at få overskueliggjort og planlagt min arbejdsdag. Gode værktøjer at arbejde med på min arbejdsplads."
Rikke Kristensen, Bogholder, Dansk Håndbold Forbund

"Meget praktiske og konkrete opgaver. Det var rart, at der ikke var for meget teori. Der blev drøftet rigtige og relevante emner for bedre at kunne fungere i erhvervslivet."
Anne Drouet-Majlergaard, Executive Assistant, BNP Paribas

Jeg har fået nogle gode værktøjer, som jeg glæder mig til at bruge og mærke dem virke.
Ann Marie Messina, Kontorfuldmægtig, Beredskabsforbundet

Et supergodt kursus, hvor jeg har fået nogle gode værktøjer til at komme videre i hverdagen.
Christina Ipsen, Lagerassistent, I/S Amagerforbrænding

Et uundværligt kursus for de fleste der arbejder i den globale landsby. Et forebyggende redskab af god kvalitet.
Anita Hansen Engdahl, lektor, FIP

"Pia Hardy er en utrolig dygtig og kompetent underviser, som evner at give én indsigt i egne udfordringer og derefter opstille løsninger ."
Marie-Luise Lubich, Filmarkivar, Det Danske Filminstitut

"Rigtig godt kursus, og godt med den megen dialog med de andre deltagere. Jeg fik mere med mig, som jeg kan bruge, end jeg havde regnet med."
Kristian Rasmussen, Produktkoordinator, Novosol A/S

"Pia Hardy er en super dygtig underviser og meget givende i hendes måde at være på. Jeg er nu på rette spor."
Rie Sørensen, Sekretariatsleder, Danske Ølentisiaster

"Jeg har fået sat begreber på forskellige tilstande, behov og processer, som hjælper mig til at kunne se og analysere på mig selv, hvilke opgaver jeg har, hvad jeg trives bedst med osv. Det vil jeg bruge til at planlægge mine arbejdsdage, og til at få overblik over min arbejdsbyrde. På den måde håber jeg at være mere bevidst om mine grænser."
Sarah Vestergård Hansen, Fuldmægtig, Naturerhvervstyrelsen

2 x 7 timers intensivt kursus. Fuld knald på, men også tid til fordybelse. Er med en nylavet handlingsplan SÅ klar til at komme hjem og planlægge.
Buggi Buch Widell, HSE-IS Coordinator, Flonidan

 

> Læs alle udtalelser