Konflikthåndtering - kursus i konfliktløsningLær at forebygge og løse konflikter i hverdagenNår konflikter eskalerer, oplever vi ofte, at vi mister overblikket og forståelsen for, hvad det egentlig handler om både for os selv og for modparten. Vi farer vild. Ønsker du at håndtere og løse konflikter, inden de eskalerer og volder skade på både samarbejdet og din arbejdsglæde, vil du med dette kursus få både indsigt og træning i at håndtere konflikter, så holdbare løsninger findes, og dit forhold til modparten styrkes. Interview med Pia Hardy om kurset i konflikthåndteringKonflikthåndtering og konfliktløsning: Dit udbyttePå kurset i konflikthåndtering lærer du at forebygge og håndtere konflikter, inden de eskalerer og skader både samarbejdet og din trivsel. Du får metoder til at håndtere svære følelser – så du kan bevare roen og overblikket, når konflikten raser. Og du får kendskab til forskellige konfliktstrategier, og hvordan du vælger den rigtige. Du arbejder med konfliktløsning i praksis og med at finde og forhandle løsninger, som er holdbare og som alle kan gå ind for. Alt i alt forbedrer du din evne til at forstå og håndtere konflikter i din hverdag. Hvem deltager?Kurset er for alle, der har behov for og lyst til aktivt at arbejde med håndtering af konflikter. Du kan typisk være leder med personaleansvar, projektleder, specialist, medarbejder med kunde eller borgerkontakt, intern eller ekstern konsulent, tillidsrepræsentant, HR-personale, underviser m.m. De kompetencer du får på kurset, kan du bruge både på dit arbejde og alle de sammenhænge, du i øvrigt indgår i. Underviser
> Læs mere om Pia Hardy Udbytte for virksomhedenEfter kurset i konflikthåndtering vil virksomheden opleve en medarbejder, som forstår at spotte konflikter og som handler hurtigt og aktivt for at håndtere dem. Virksomheden får derved sikret sig, at konflikter bliver løst i tide og ikke fylder og skaber ineffektivitet, demotivation og stress. I stedet vil virksomheden opleve at samarbejdet i højere grad bliver præget af øget tillid, ligefremhed og forståelse for forskelligheder. Indhold og form på kurset i konflikthåndteringUndervisningen i konflikthåndtering er intensiv og afvekslende. På kurset arbejder vi med at koble teori om konflikter med din konkrete dagligdag og de konflikter, du møder her. Vi lægger vægt på at skabe et åbent og fortroligt rum, hvor kursisterne trygt kan udveksle erfaringer. Vi arbejder med følgende emner:
Personlig coaching i konflikthåndteringØnsker du i forlængelse af kurset i konflikthåndtering at træne og styrke din evne til at håndtere konflikter, har du mulighed for at få et individuelt coaching og sparringsforløb hos underviseren eller en anden af vores erfarne coaches. Kontakt os på info@fortunakurser.dk, eller ring for yderligere information. Bestil et internt firmakursusKurset kan bestilles som et skræddersyet virksomhedskursus og kan også holdes på engelsk. Kurset udbydes også som et foredrag eller en workshop, fx til et afdelings-seminar eller en temadag. Kontakt os for mere information på tlf. 70 70 79 18 eller info@fortunakurser.dk ReferencerPia Hardy har haft deltagere på kurset fra bl.a. Andre relevante kurser og uddannelser om konflikthåndtering
Læs mere om Fortunas andre kurser om konflikthåndtering, samtaleteknik og ligeværdig kommunikation: > Konflikthåndtering - dialogen med kunder og borgere> Konfliktcoach og konfliktmægler uddannelsen> Facilitering af gruppe- og teamsamtaler> Lederen som konfliktløser> Den vanskelige samtale> Personlig konfliktcoaching> Assertionstræning> Bliv certificeret stresscoach> Coachuddannelsen
> Se en oversigt over relaterede kurser> Gå til top |
Som firmakursus efter aftale
Dette kursus kan afholdes som internt firmakursus hos jer og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra egen jeres hverdag. Varighed og holdstørrelse aftales individuelt. Pris pr. kursusdag: Efter aftale. Udtalelser
Nogle fantastiske kursusdage. Jeg fik værktøjer med hjem, som jeg kan benytte med det samme, både arbejdsmæssigt, men også privat. Jeg føler mig meget bedre klædt på til at forstå en konflikt og håndtere situationer, der altid opstår når man arbejder i et team. Jeg er sikker på at jeg nu vil tage fat i problemerne tidligere. God fornemmelse fra underviserens side til at mærke hvad vi ville og rum til mange spørgsmål og evne til at tilpasse tiden. Imponerende! Meget interessant og lærerigt kursus. Indhold og metoder kan anvendes i alle aspekter af livet - både professionelt og privat. Kurset giver gode redskaber, som jeg glæder mig til at afprøve og arbejde videre med. Meget inspirerende! Super udbytterigt kursus med håndgribelige værktøjer, som er nemme at tilgå. Underviser skabte super god forståelse og dialog for opståede spørgsmål omkring løsninger og cases. Kurset i konflikthåndtering var konkret, brugbart og tilgængeligt både til brug i firmamæssige og private konflikter. Gode diskussioner og sjove opgaver. Kurset i konflikthåndtering var meget relevant for mig med fin inddragelse af deltagernes egne cases. Pia Hardy har en kolossal erfaring og evner at se ind til kernen af deltagernes cases med stor empati og forståelse. En rigtig god balance mellem teori og praktiske øvelser. Jeg blev mødt af et godt og fagligt indhold med gode eksempler fra hverdagen der gør værktøjerne meget anvendelige. Et godt forberedt kursus, en masse brugbare værktøjer som både benyttes både arbejdsrelateret og i det private. Rigtig gode input med underviserens egne cases og historier om konflikthåndtering Superfint program, hvor mange emner om konflikthåndtering berøres. Rigtig søg og indlevende underviser - nem at tale med og betro sig til. Super godt kursus med meget at tage med hjem og arbejde videre med. Vi havde en rigtig god og åben/ærlig dialog og et godt samspil. Dejligt at vi var et lille hold - det gav god indsigt. Jeg anbefaler det. "Venlig, åben og imødekommende underviser, som hurtigt fik etableret tillid og tryghed på holdet, så vi åbent kunne tale om konflikter og konflikthåndtering. Jeg vil sige, kan du og har mulighed, så tag Pia Hardys kursus i konflikthåndtering. Det kan du vinde af." "Fantastisk godt kursus. God stemning hele vejen igennem. Godt med små hold, hvilket gjorde kurset mere trygt." "Supergodt kursus, som kan bruges i arbejdslivet såvel som i det private." Inden jeg deltog på kurset var jeg bange for konflikter. Efeter kurset er jeg ikke bange mere. Jeg vil gerne konfrontere konflikter og håndtere dem med de værktøjer jeg har fået på kurset. Jeg føler, at jeg er mere selvsikker nu. Tak, til underviseren Pia Hardy. Meget tilfreds. Kurset giver dig nogle gode værktøjer til at håndtere menneskers reaktionsmønstre. Pia Hardys måde at formidle konflikthåndtering på er virkelig god. Hun tager udgangspunkt i firmaets problemstillinger og kommer med gode konstruktive tiltag. Ligeledes benytter hun også personlige eksempler. Super godt kursus i konflikthåndtering som leverede præcist det, jeg havde håbet på. Konflikthåndteringskurset hjalp mig med at tænke mere strategisk i min kommunikation. Godt med et lille hold og skift mellem teori og øvelser. Underviser var god til at fange hvor vi var. Kurset har lært mig at håndtere konflikter og følelser og have fokus på sagen frem for på personer.
|