Håndter konflikter med vanskelige kunder og borgereLær at tackle svære og konfliktfyldte situationer
Efter dette kursus i konflikthåndtering vender du hjem med indsigt og effektive værktøjer til at klare vanskelige situationer og håndtere konflikter med borgere, kunder eller klienter på en effektfuld og tillidsvækkende måde. Hvem deltager på kurset i at håndtere konflikter?Vores kursusdeltagere kommer fra mange forskellige brancher og har bl.a. som opgave at have kontakt med borgere, kunder og klienter. Deltagerne kan komme fra samme eller forskellige afdelinger og teams i organisationen. Her er et udpluk:
Dit udbytte på kurset i konflikthåndteringPå kurset får du en viden om, hvad en konflikt er, hvorfor den opstår, og hvordan den kan eskalerer, hvis du ikke griber fat i den i tide. Du får et dybere kendskab til dig selv og din verbale og nonverbale kommunikation i konfliktsituationer. Du arbejder med metoder til at bevare roen og overblikket i tilspidsede situationer, og du lærer at kommunikere med tydelighed og autoritet. Du lærer at styre dialogen, så du hverken taler konflikten op eller føler dig som et offer. Og du får værktøjer til at skabe større tillid og bedre kontakt til borgeren, kunden eller klienten – så misforståelser undgås og gode løsninger kan findes. Udbytte for virksomhedenKonflikthåndtering er et udviklingsområde som kan forbedre arbejdsmiljøet betragteligt. En medarbejder der besidder evnen til at opfange og reagere på konfliktsignaler, og som forstår at håndtere konflikten inden den eskalerer, er meget værdifuld for en virksomhed. Konflikter der håndteres rigtigt bringer oftest de involverede parter ind i et mere positiv og konstruktiv dialog – så den gode kontakt kan opretholdes. Løses konflikterne i tide, skaber det tillid, bedre samarbejde og større forståelse for de involveredes forskellige synspunkter, interesser og behov. Underviseren
Konflikthåndtering - form, indhold og varighedKurset i konflikthåndtering veksler mellem teori, erfaringsudveksling, selvrefleksion, og masser af praktiske øvelser i aktiv lytning, samtaleteknik og kommunikation. Undervisningen er uformel og med respekt for den enkeltes oplevelser. På kurset arbejder du bl.a. med konfliktfyldte situationer fra din egen hverdag. På kurset lærer du om:
Personligt coachingforløb i konflikthåndteringØnsker du i forlængelse af kurset at få støtte til at implementere det lærte i din hverdag, kan vi tilbyde dig et individuelt coaching og sparringsforløb hos underviseren eller en anden af vores erfarne coaches. Kontakt os på info@fortunakurser.dk, eller ring for yderligere information. Se et udpluk af referencerBoligforeningen 3B, VUC Vest, Oscar A/S, Tandlægecenteret Plus1, Novo Nordisk A/S, Novozymes, Daimler Biler, Albertslund Kommune, Brother International, Fiat Finansiering, McKinsey & Co., Man Diesel, GEUS, Deloitte, Miljøstyrelsen, Dansk Retursystem A/S, Kommunekredit, Advodan, CBS, Codan Forsikring A/S, Dong Energy. Se andre relevante kurser og uddannelser her:Samtaleteknik og kommunikation |
Som firmakursus efter aftale
Dette kursus kan afholdes som internt firmakursus hos jer og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra egen jeres hverdag. Varighed og holdstørrelse aftales individuelt. Pris pr. kursusdag: Efter aftale.
Udtalelser Super godt kursus med meget at tage med hjem og arbejde videre med. Vi havde en rigtig god og åben/ærlig dialog og et godt samspil. Dejligt at vi var et lille hold - det gav god indsigt. Jeg anbefaler det. Jeg har fået flere redskaber, som jeg kan bruge direkte i mit arbejde. Et meget anvendeligt kursus, som kan bruges både arbejdsmæssigt og privat. Pia Hardy er en super underviser, og hun ved hvad hun taler om. Kurset i Konflikthåndtering og konfliktmægling var meget nyttigt for mig, da jeg nu fremover vil være bedre rustet til at håndtere konflikter og kommunikationsvanskeligheder både i arbejdslivet og privat. Jeg synes der var en meget fin balance mellem teori og praktiske øvelser. Kurset kan varmt anbefales alle, som gerne vil rustes til en bedre kommunikation i forbindelse med de konflikter, der opstår i livet og som også gerne vil lære at mægle. Kurset var så interessant, at jeg har fået lyst til at lære endnu mere om emnet! ET kursus der er en stor hjælp til at forstå konflikters væsen og finde løsninger. Konkret og brugbar undervisning, der bliver skræddersyet til deltagernes erfaringer, og som sikrer, at jeg tør adressere mine knap så heldige handlinger og dermed også kan arbejde med dem. Underviseren var anerkendende, respektfuld og ligeværdig. Tryg og rar stemning hele vejen igennem. Virkeligt super og spændende kursus med et godt indhold. Godt gennemført på lidt tid - 2 dage. Nogle fantastiske kursusdage på konflikthåndtering. Jeg fik værktøjer med hjem, som jeg kan benytte med det samme, både arbejdsmæssigt, men også privat. Kurset gav mig gode redskaber som kan bruges i min dagligdag - både jobmæssigt og privat. Det var vigtigt for mig at få enkelte teknikker lært grundigt, således at de integreres som en naturlig del af mit arbejde. Dette lykkedes rigtig fint for Pia Hardy. Dybdegående og præcist kursusforløb med plads til kollektive meninger og refleksion. Pia Hardy er empatisk og lyttende og villig til både dialog og smil, når der opstår sjove episoder. Rigtig gode input med underviserens egne cases og historier om konflikthåndtering. På kurset i konflikthåndtering er det rigtig fint, at der bliver fortalt historier fra det virkelige liv, for bedre at kunne forstå, hvordan man tackler en konkret konfliktsituation. Lærerigt og mange brugbare informationer til min dagligdag - både på jobbet og privat. Kurset kan klart anbefales. Underviser er god til at lære fra sig, så det var en fornøjelse. Pia Hardys måde at formidle konflikthåndtering på er virkelig god. Hun tager udgangspunkt i firmaets problemstillinger og kommer med gode konstruktive tiltag. Ligeledes benytter hun også personlige eksempler. |