Samtaleteknik - kursus i ligeværdig kommunikationLær aktive lytte-, spørge- og samtaleteknikker![]() Hvem deltager?Du er medarbejder eller leder og ønsker at forbedre din evne til at føre professionelle samtaler. Du har bl.a. brug for at skabe gode relationer, bevare overblik og retning og vise forståelse for din samtalepartners situation. Dit udbytteDu bliver trænet i at håndtere både dagligdags og mere vanskelige samtaler. Du får den uundværlige opskrift på at gennemføre en effektiv og tidsbesparende samtale, som hurtigt kommer ind til problemets kerne, og som derfor skaber grobund for din samtalepartners og din succes med samtalen. Du lærer en struktur kombineret med coachende og kognitive teknikker, som hjælper dig til at være neutral og “ikke-dømmende”. Udbytte for virksomhedenMedarbejdere og ledere bliver mere bevidste og motiverede for at understøtte en samtalekultur på arbejdspladsen, som bidrager til øget trivsel, effektivitet og arbejdsglæde. En kultur som også kan gavne virksomhedens ansigt udadtil i kontaktfladen med kunder, borgere m.m. Indhold og formKurset veksler mellem teorioplæg, diskussioner, øvelser og rollespil, og du får personlig feedback både af underviseren og af de andre kursusdeltagere. Du arbejder med følgende emner:
Underviseren
Deltagerne vurderer Pia Hardy som en topengageret og inspirerende underviser med fokus på den enkelte kursist og dennes styrker og udfordringer. Hun lægger vægt på, at deltagerne får ny viden og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres endnu bedre. ReferencerPia Hardy har haft deltagere på kurset fra bl.a. Nomeco, PFA Pension, Nordjyske Medier, Natur- og Miljøklagenævnet, Kosan Crisplant a/s, Schneider Electric ITB, Københavns kommune, MAN Diesel & Turbo, DSB, Metro Service, ASE, WSPA Danmark, Boxer TV A/S, Sonlink A/S, Regionshospitalet Randers, KommuneKredit, AP Pension, SKAT, Dansk Arbejdsgiverforening, Atkins Danmark A/S, Danske Torpare, SennenBolig A/S, Skatteministeriet, Orbicon A/S, Novo Nordisk a/s, Xylon. Andre relevante kurser og uddannelser Her kan du læse mere om Fortunas andre kurser om kommunikation: Assertionstræning
|
Udtalelser
Kurset har virkelig givet mig en god forståelse for hvad ligeværdig kommunikation er, og samtidig givet mig en masse værktøjer jeg kan arbejde videre med. Det blev afholdt i hyggelige og trygge omgivelser og med en god blanding af teori og praktiske øvelser, hvor underviser var i stand til undervejs at tilrettelægge indholdet af kurset efter deltagernes behov. Generelt en rigtig god oplevelse, som har givet mig et godt grundlag for videreudvikling. Pia Hardy er god til at fornemme det publikum, hun står overfor - derfor bliver kurset meget relevant og nærværende. Super gode og konkrete redskaber til konflikthåndtering. Rigtig god underviser, der skaber et rigtig godt og trygt forum, hvor man tør dele svære situationer. Et kursus der er en stor hjælp til at forstå konflikters væsen og finde løsninger. Et udbytterigt, vedkommende og meget brugbart kursus - godt med megen praksis relevant viden og øvelser. Pia Hardy, vores underviser) er venlig, empatisk, indlevende og inspirerende.
|